Pyöräilijä

Viisi loistavaa syytä valita pyöräily

Pyöräilykausi on jo käynnissä ja nyt on mitä parhain aika ryhtyä keräämään pyöräilykilometrejä! Rentoudu, kuntoile ja tee työmatka pyöräillen – pyöräily sopii kaikenkuntoisille.

Aloita lyhyillä lenkeillä ja pidennä matkaa vähitellen, sillä takapuolen lihakset kipeytyvät helposti ensimmäisten lenkkien jälkeen. On tärkeää muistaa huoltaa kehoa ja venytellä kunnolla pyörälenkin päätteeksi.

Hyppää pyörän selkään ja pääset nauttimaan pyöräilyn hyvää tekevistä vaikutuksista!

 

  1. 1. Peppu kiinteytyy

Polje, polje! – ja saat kiinteän pepun. Pyöräily muokkaa ja kiinteyttää erityisesti peppua ja reisiä, ylämäissä myös keskivartalon lihakset tekevät töitä.

  1. 2. Rasva palaa

Pyöräily laittaa jalkojen isot lihakset –reidet ja pohkeet – tekemään töitä ja se pistää veren kehossa kiertämään. Kun isot alavartalon lihakset työskentelevät, energiaa kuluu runsaasti –ja rasva palaa!

  1. 3. Tasapainotreeniä

Pyörän päällä istuessa joudut pitämään pyörän liikkeellä oman kehosi avulla. Tunne kuinka hallitset kehoasi ja treenaat samalla tasapainoa.

  1. 4. Stressi vähenee

Istahda pyörän selkään ja anna arjen unohtua! Tutkaile luonnon ääniä ja tuoksuja, anna ylämäkien kohottaa pulssia ja alamäkien tuoda hengähdystaukoja. Nautiskele!

  1. 5. Kunto kohenee

Pyöräily on säännöllisesti nautittuna erinomainen kunnon kohottaja.

Kun kunto on kohdallaan, on kykyä ja voimia toimia arjessa!

Ryhdy keräämään pyöräilykilometrejä ja seuraa kilometrien kertymistä Kilsajahdissa. Oman tavoitteen asettaminen esimerkiksi kevätkaudelle vauhdittaa pyöräilykauden käyntiin! 

www.kilsajahti.fi 

 

Comments are closed.