Kilsajahti-2016

Näin asetat tavoitteen vuodelle 2016

Tästä se lähtee – Uusi vuosi, enemmän liikuntaa ja parempi kunto!

Aika tehdä uudenvuodenlupaus ja asettaa tavoite alkaneelle vuodelle 2016. Kuten uudenvuodenlupauksiin perinteisesti kuuluu myös Kilsajahdissa otetaan tavoitteeksi liikunnan lisääminen ja paremman kunnon saavuttaminen. 

Varmistaaksemme onnistumisen ja lupauksen lunastamisen kokosimme alle 5 kysymystä, joiden avulla määrität itsellesi selkeän tavoitteen tälle vuodelle ja saat Kilsajahdista tarvitsemasi avun kuntotavoitteesi saavuttamiseksi. Valitse jokaisesta kohdasta itsellesi se sopivin vaihtoehto ja löydä oma tavoitteesi vuodelle 2016!

1 . Kuinka usein liikuit keskimäärin viime vuonna?

  • A) Päivittäin
  • B) Viikoittain
  • C) Satunnaisesti/ Kausittain
  • D) Harvoin/ En ollenkaan

 

2 . Kuinka usein olet valmis liikkumaan tänä vuonna? 

    • A) 1 päivänä viikossa
    • B) 2 päivänä viikossa
    • C) 3 päivänä viikossa
    • D) 4-6 päivänä viikossa

 

3 . Mikä on tavoitteesi liikunnalle 2016?

  • A) Päästä ensisijaisesti liikkeelle ja liikuntakipinä heräämään
  • B) Liikkua säännöllisesti
  • C) Ylläpitää riittävää peruskuntoa ja nauttia liikunnan terveyshyödyistä
  • D) Kohottaa kuntoa 
  • E) Liikkua aktiivisesti ja kehittää kestävyyskuntoa ja suorituskykyä

 

4. Varmista olevasi valmis sitoutumaan liikuntatavoitteesi vaatimuksiin 

  • A) Alkuun pääseminen vaatii  1 liikuntapäivän viikoittain
  • B) Peruskunnon ylläpitäminen vaatii vähintään 2 liikuntapäivää viikoittain
  • C) Kunnon kohottaminen vaatii vähintään 3 liikuntapäivää viikoittain
  • D) Fyysistä suorituskyvyn parantaminen ja kestävyyskunnon kehittäminen vaatii vähintään 4 liikuntapäivää viikoittain

 

5 . Aseta tavoitteesi palvelussa vuodelle 2016

  • 1. MATALA: Tavoitteeni on herättää liikuntakipinä ja liikkua viikoittain
  • 2. KEVYT: Tavoitteeni on liikkua säännöllisesti vähintään 1 päivänä viikoittain
  • 3. YLLÄPITÄVÄ: Tavoitteeni on ylläpitää hyvää peruskuntoa liikkumalla vähintään 2 päivänä viikoittain
  • 4. KOHOTTAVA: Tavoitteeni on kohottaa kuntoa liikkumalla vähintään 3 päivänä viikoittain
  • 5. HAASTAVA: Tavoitteeni on parantaa suorituskykyä ja kestävyyskuntoani liikkumalla vähintään 4 päivänä viikoittain.

 

Lunasta lupauksesi!

Siirry Kilsajahti -palveluun ja aseta tavoitteesi palvelun Tavoite -sivulla. Saat tavoitteesi mukaisen  kilometritavoitteen viikolle, jonka viikoittainen saavuttaminen auttaa lunastamaan lupauksesi vuoden aikana. Seuraa edistymistäsi Saavutukset -sivulla, missä Viikkorytmi kertoo mihin suuntaan kuntosi on menneinä viikkoina jahdin myötä kehittynyt.

Muista! Kunnosta huolehtiminen on enemmän maraton kuin sprintti, joten pidä huolta, että liikunta on ennemmin säännöllistä kuin liian runsasta.

 

Kilometritäyteistä vuotta 2016!

Kilsajahti -tiimi

Comments are closed.